Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

tisdag, mars 06, 2012

Längtan efter Rosor


Längtar till det är dags för rosorna att
 blomma på nytt!

Det är något speciellt med färska rosenblad
 ...... ren magi enligt mig!

Tills dess njuter jag av förra årets 
rosenblad som torkats.







"Trädgårdsarbete fungerar som terapi. 
Du kan inte jäkta och stressa ......

Trädgårdsarbete påminner dig om när 
du lekte i sandlådan och bakade sandkakor.

 Man rycks helt enkelt med.
 Man blir lycklig av känslan att skapa 
något. En trädgård är helt enkelt underbar."


                Ur Tending the Earth, Mending the Spirit


När jag arbetar i trädgården så är jag
 oftast "i Flow" och jag tror att detta 
är en av anledningarna till att många 
trivs med trädgårdsarbete eller vad man
 nu har för andra intressen

  .... poängen är ju att när man ägnar sig åt 
något till 100% och som man är 
passionerat intresserad av då hamnar 
man "i Flow" och tiden står nästan stilla
 man stannar upp och faktiskt upplever att 
man inte har några tankar som far runt utan
 man bara är ...... Fantastisk känsla .........

Att utföra trädgårdsarbete blir en form 
av meditativt tillstånd.....

Lets go with the Flow friends!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar