Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, mars 23, 2012

Pionfrossa ........


Längtar till Pionerna och Rosorna blommar!

Har ju som jag tidigare gjort ett inlägg om frösått pioner för första gången i år. Ska bli spännande att se hur det går och planeringen för vilka blommor jag ska ha i mitt Trädgårdsrum är i full gång ...... alla förkultiverade frön växer så det knakar - så det är snart dags att plantera om i vanlig blomsterjord som består av lite mer näring än såjorden. Fröna och plantorna mår bäst av att inte ha så mycket näring i jorden från början när de gror utan först får de växa till sig lite. Nästa steg är att plantera ut på friland ..... längtar tills dess.






Tack för att du besökte min blogg och Välkommen åter!

                               Önskar dig en skön helg med Vårsol ...........

2 kommentarer:

  1. Nydelige bilder. Hyggelig å se på mens vi venter på at de skal komme i blomst.
    Ha en fin solfylt uke :-)

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att du besökt min blogg.

    Javisst är Pioner Underbara

    Ha en skön helg :)

    SvaraRadera