Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, april 13, 2012

Vårtecken trots kallt väder!

Idag tog jag en promenad för att ta bilder på hur långt våren har kommit i Malmö!
Solen lyste med sin frånvaro och det var kallt så kallt så fingrarna blev stelfrusna när jag fotograferade. Hade optimistiskt lämnat handskarna hemma i morse men dessa hade helt klart behövts!

Först blev det en tur i en av Malmös vackra parker och därefter ett besök i Slottsträdgården och till sist lite bilder från min egen oas!

Visst händer det sakert i naturen även om det inte sker i samma takt som om det varit sol och lite varmare ...... men trots allt händer det saker.

Noterade med glädje att mina pioner börjar synas ovan jord ...... magnoliaträden har stora knoppar, tulpanerna är snart på gång och det blir sakta men säkert grönare i naturen! Härligt .......  hoppas att vi får lite vårvärme nu i helgen!




























Tack för att du besökt mitt Trädgårdsrum och Titta gärna in igen!

Ha en skön helg förhoppningsvis med vårsol :)

1 kommentar: