Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

onsdag, maj 23, 2012

Härdning av plantor pågår!

Vilket underbart väder! Helt fantastiskt ...... ljumma kvällar redan i maj månad :) Ja nu är det verkligen inte för kallt att härda plantor ..... :) Har ju tidigare fått skjuta upp detta lite på grund av regn och blåst. Nu är det fullt upp med detta och planering för var olika plantor ska planteras. Som vanligt känns det som det blev lite väääl många plantor ..... brukar känna så här och i år har jag dessutom förkultiverat ovanligt många olika sorters blommor. Ja det finns mycket att roa sig med! :) Ligger lite efter har inte hunnit så allt som ska direktsås på friland ännu ..... hoppas hinna så resten i dagarna!

Som det växer just nu ...... helt otroligt. En del växter tex nävor, lupiner, salvia, orientalisk vallmo  har redan börjat slå ut lite grann och slår ut i full blom kanske redan i morgon!




Frilandshibiskus, lejongap, bortsnejlika, orientalisk vallmo, zinnia, och aster är en del av de sorter som jag härdar nu och som snart ska planteras ut på friland.

Jag tycker om de så kallade mormorsblommorna ..... de gamla klassiska sorterna och sedan blandar jag gärna med nyare sorter. Tycker tex om lupiner och vallmo .... visst sprider dessa sig mycket men jag vill ha dessa i mina trädgårdsrum och får då ta att det blir en massa extra plantor ..... som innebär extra jobb !! för jag kan inte låta dessa sprida sig hur mycket som helst .... då tar de ju över helt i trädgården! :)

Spännande, hektisk och svettig tid nu i Trädgården! :)

Ha det Bäst!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar