Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

tisdag, maj 08, 2012

Magiskt! Svanungar födda idag!

Ett svanpar byggde ett bo här i Öresundsparken för ett tag sedan ..... sedan dess har jag följt detta paret och idag var det dags för 8 underbara duniga svanungar att komma till världen! Är jätteglad att jag fick uppleva detta så nära inpå deras födelse. Äggen kläcktes något tidigare idag så jag missade tyvärr själva kläckningen.

Snart kan man se dessa små ungar ge sig ut och simma på vattnet ...... de växer ju oerhört snabbt ..... Vilka vackra djur svanarna är!































Dags att ta ett dopp!




























Tillbaka efter doppet för att se till de nyfödda ... :)








Stolt mamma till 8 underbara dunungar!
Fantastiskt att man kunde komma så nära utan att hon markerade :)








Nybliven stolt pappa kanske ute och letar efter mat .... :)


Detta var en fantastisk upplevelse idag ..... som jag bär med
mig ett tag nu ...... tänk vad vackert livet är egentligen! :)


Ha det Bäst!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar