Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

måndag, maj 21, 2012

Sista Tulpanerna!

Dessa Tulpaner som syns på bilderna är de sista som blommar hos mig för denna säsongen! Nu får vi njuta av mycket annat som tar över istället ...... förändringar är väl härligt!? ..... Tänk om allt såg likadant ut hela tiden!? Skulle inte jag tycka om iallafall ...... däremot kan jag ibland känna att det går lite för fort och att man inte alltid hinner med riktigt och njuta förrän det är dags för nya arter att blomma! Visst skulle det vara härligt om man kunde förlänga en del perioder när speciella favoriter blommar!

Acceptans får man praktisera då som så ofta annars i livet ....... det man inte kan göra något åt kan man ju lika gärna acceptera för då mår man sååååå mycket bättre! Sedan att komma till acceptansstadiet kan ju naturligtvis ta mer eller mindre lång tid ..... beroende på vad det är som man ska acceptera! Svåra smärtsamma saker som drabbar oss är ju en tuff process ... men trots allt när man kan acceptera så blir det lättare. Att acceptera innebär ju inte att man inte kan få vara ledsen och nedstämd när tuffa känslor kommer över en! Men själv vet jag att det är trots allt lättare att acceptera det som sker trots smärtan!


Tulipa Tulpan Elegant Lady ..... Något vitare i år de brukar vara mer rosatonade ..... naturen har väl varit framme och fixat detta .... :)  Acceptans igen!! Tycker de är vackra så här också :)

Dessutom var det inte många som blommade i år jämfört med förra året ..... kanske de kommer tillbaka med råge nästa år :)








Denna rosa skönhet .....enligt mig iallafall :) vet jag inte namnet på .... fanns i min oas innan jag fanns där !! :) Har frågat runt och ingen vet vad detta är för sort? Den är ovanligt hög, blommar fantastiskt länge och blomman är stor och väldigt tålig jämfört med många andra tulpaner!

Kanske Du vet vad detta kan vara för sort? Vill ha många fler av denna ...... nedan kommer lite fler bilder på denna "okända" tulpan!

Blir jätteglad om jag får tips om vad det kan vara för sort :)








                   

Eva Cassidy - Songbird

Ha det Bäst Kram

Kul att Du tittat in till mig och min blogg!  Välkommen åter ...... och lämna gärna
 något spår efter Dig då blir jag glad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar