Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

måndag, maj 07, 2012

Trädgårdsinspiration, Drömmar och Funderingar




Att sitta och njuta och studera blommor, grönska mm som omger en är underbart både för kropp & själ! Ta in alla dofter, ljud mm och kanske rentav komma ikapp sig själv och höra sin egen inre röst ....... för att göra detta krävs det tystnad ..... vilket är en bristvara idag då mediebruset mm är på så gått som hela tiden!

Debatten förs ju då och då om att alltid vara uppkopplad men aldrig vara avkopplad!

Nuförtiden har man ju sedan smart phonen introducerades både mail och olika sociala medie kanaler med sig hela tiden och det klart att detta kan stressa många människor och kanske andra anser att det är en form av avkoppling ..... ?!

Själv tror jag att man måste vara medveten om detta nya sätt att kommunicera och vad det innebär för en personligen och ens liv! Att vara tillgänglig hela tiden eller inte och var och en får hitta sitt eget förhållningssätt kring detta. Att välja det som känns bäst för just dig är viktigt! Själv stänger jag av bruset medvetet och då är jag närvarande irl och vill inte vara tillgänglig hela tiden! I andra stunder är jag tillgänglig och uppkopplad och då är jag medveten om och närvarande i det!



Som med mycket annat så finns det inte rätt eller fel utan man får hitta sin egen väg och hur man vill göra ....... och inte bry sig om hur andra gör! Framtiden kommer ju att utvisa hur vi hanterar och i längden mår av detta mediebruset och all information som vi får och ska ta del av varje dag! Vilket inte är lite nuförtiden!:)  Själv tycker jag att tekniken är fantastisk men anser att den kräver kanske viss självdisciplin ....... jag vet folk som har valt att ha bestämda tider då de interagerar på nätet tex på facebook, twitter, blogg mm.

Ingen dum idé om det passar ens tillvaro och personlighet att göra så ....... och ibland är det kanske nödvändigt för att överhuvudtaget hitta tid för att delta i dessa sociala medie kanaler.
Vad tycker du? Att vara uppkopplad eller inte är detta något du har funderat kring?




Drömmer om fler rosor ....... får väl kanske plantera flera ....... :)


Endast fantasin sätter gränser för vad man kan göra med blommor .....
här underbara rosor vackert upplagda .....


Vindruvor odlar jag inte ..... men visst är det härligt att kunna plocka
och äta sin egna om man har möjlighet!


Har inte denna David staty i mitt Trädgårdsrum men önskar att jag hade!
Det sägs ju att det är bra att ha drömmar och att inte alla ska slå in
utan att man ska längta .......


Ofta är det ju inte målet i sig som är så givande eller viktigt utan vägen dit ........


På tal om vägen till målet ....... I like this road .......   :)


Ha det Bäst!  Kram

1 kommentar:

  1. Man är uppkopplade hela tiden och det är lätt att bli beroende. Mest galet tycker jag att det är att vi människor inte är lediga längre. I mitt arbete använder jag telefonen mycket och folk svarar i arbetstelefonen även fast dom är på andra sidan jordklotet och har semester. Dom svarar när dom sitter på möten, tom. på toaletten svarar dom. Och har dom missat mitt samtal så händer det ofta att de ringer upp sent på kvällarna och undrar vem som ringt.....Japp...jag svarar....i min arbetstelefon ;)

    SvaraRadera