Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, maj 18, 2012

Växer så det knakar i min Oas!

Solen är åter och det kommer att bli en del trädgårdsarbete nu i helgen ..... bara vara och se och njuta av allt som växer! Fylla på "lyckokontot" som jag brukar kalla det! :)
Naturligtvis blir det en hel del jobb också ..... Balans mellan avkoppling och jobb är ju viktigt ..... jag är inte alltid så bra på det när jag kommer igång i trädgården eftersom jag njuter så mycket av att "gå runt och fixa". Så jag jobbar på att bli bättre på detta! :) eller som en kär vän sa till mig fika, sitt och njut lika mycket som du jobbar! .... :) Bra tips! Är inte riktigt där får se om jag någonsin kommer dit! Är bra på detta annars men när jag är i trädgården så är det si och så med detta .... men det är ju alltid nyttigt att ha saker som man vill försöka bli bättre på ..... personlig utveckling I like :)

Men det krävs ju faktiskt mycket jobb mm att "skapa rabatter" från grunden ..... men visst börjar det märkas att det är mer växter överlag nu och lättare att sköta då! Ibland går jag runt med tekoppen och jobbar eftersom jag då kom på något som jag ville fixa när jag satt och kopplade av ..... (hopplöst fall?!) :) ja, ja alla har vi saker vi kan bli bättre på ...... och detta är en av mina! :) Tror själv att detta beror på att jag kopplar av och njuter av trädgårdsjobbet ..... alla känner kanske inte så!

Tycker det är så intressant med olika människors sätt att "fungera". Vissa människor har ju trädgården mest för att bara sitta och njuta! Detta är ju naturligtvis härligt men jag är nog själv mer en person som tycker om processen med att skapa ..... så om jag en dag känner att mina trädgårdsrum "börjar" bli klara så vill jag förmodligen planera något nytt!!

Hur gör du? Känner du igen dig?




































                   

Vanessa Williams - Save The Best For Last

Önskar Dig en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar