Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, maj 04, 2012

Vit Buddha o Vita blommor i min oas! Påverkar färgerna oss?!


Visst kan vitt vara väldigt vackert! Men samtidigt är jag en person som tycker om mycket färger både i inredning och på blommor ....... så själv väljer jag vitt på speciella utvalda ställen och tycker att det är väldigt vackert och stillsamt men vill ha färger som piggar upp på andra ställen ...... på så sätt blir det balans tycker jag! Dessutom blir jag pigg och får energi av vissa färger! Vad tycker du?



Många tror jag fortfarande förknippar vita blommor med sorg och begravning ..... det är intressant tycker jag hur olika vi associerar till färger och olika färgers påverkan på oss. Själv vill jag inte bara ha allt i vitt i ett hem som ju är och har varit så populärt länge ....  men vad skönt att vi är olika och har olika smak annars hade det blivit tråkigt!



















Vissa färger kan stressa en del personer och andra blir lugna av vissa färger! Det finns ju en hel del teorier och böcker om hur färger påverkar oss. En del talar om personliga färgkoder för att optimera hälsa mm .... ja listan kan göras lång ... :)

Har du någon favoritfärg ? eller någon färg du absolut inte tycker om och påverkas du av om det är mycket färg eller inte ?

Ha det Bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar