Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, juni 01, 2012

Gullregn!

Ja då är vi inne i härliga Juni månad! ..... Oj vad tiden går fort! :) Naturens show fortsätter med nya sorter som slår ut och förgyller vår tillvaro! Tycker om att inte allt blommar hela tiden för jag tror att vi uppskattar det så mycket mer när det bara är en period och sedan dröjer det ju oftast ett helt år innan dessa blommar igen!

Laburnum – Gullregn! Detta vackra Gullregn såg jag under min motionsrunda och mobilen åkte fram och jag tog lite bilder! Alla delar på växten är giftiga på grund av giftet cytisin, vilket finns mest koncentrerat i fröna.

De linsformade fröna är alltså mycket giftiga. Det är därför viktigt att se till att småbarn inte får tillfälle att äta av det! Själv vill jag inte ha så giftiga växter i mina Trädgårdsrum utan njuter av dessa på offentliga ställen istället!










Ha det Bäst! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar