Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

måndag, juni 11, 2012

Iris Sanguinea?!

När jag tog över min oas så var det enda som fanns där utöver jord, massor med stenar och ogräs (som var mycket högt som en äng över hela) ...  dessutom fanns några tulpanlökar och några perenner varav dessa blad som syns på bilden var en sort!! Jag tyckte bladen var dekorativa och lät dessa vara kvar på de ställen där de växte ...... sedan har jag delat plantorna och fördelat ut på olika ställen i mina rabatter.

Först året efter så blommade dessa ..... de kom en sorts lila blommor men det lustiga var att dessa var kortare än bladen. Jag är inte så förtjust i Irisar och jag tror att denna växt kan vara en form av Iris Sanguinea! ?? Jag har vant mig vid dessa små lila (Irisar??) och tycker att de är ganska söta men fortfarande tycker jag att bladen är det vackraste ....... och när det blåser är det väldigt effektfullt med dessa blad!

Vet Du om detta är en form av Iris Sanguinea eller är det kanske någon annan sorts växt?!









Ha det Bäst!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar