Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

söndag, juni 03, 2012

Lovely Allium!

Denna plantering med bland annat Allium även kallad Kirgislök finns i Öresundsparken i Malmö! Allium är verkligen effektfullt och vackert! Har frösått Allium i år för första gången och det har inte blivit så bra resultat ..... just nu befinner sig fröna i kylskåpet för stratifiering (på nytt) då de inte har grott ännu! Förvarade fröna i kylskåpet innan jag förkultiverade dessa inomhus ..... men tyvärr inget resultat och nu "bor de i kylskåpet" igen så får vi se vad det blir för resultat! 

Jag satte Alliumlökar för något år sedan sorten är Allium Sphaerocephalan den blommar sent och där är för tillfället bara små knoppar! Denna sort har lite mindre bollar och de jag har frösatt är den större sorten Allium Aflatunense som jag egentligen tycker är ännu vackrare!






                                                     Statyn Vinden av John Lundqvist - I like!









Solnedgång på G ....... I like!

Ha det Bäst! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar