Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

lördag, juli 07, 2012

Välkommen Mme Boll!

Nu börjar min Mme Boll att blomma ..... I like :) Den har fått en rejäl behandling med yes diskmedel och vatten pga att den hade mycket bladlöss. Verkar som det varit mycket bladlöss denna säsongen. Har inte haft problem med detta tidigare år. Nu har jag fått tips om att såpa är ännu bättre då den är lite mer skonsam mot rosen men ändå tar bort lössen.

Jag är glad att rosen överlevt den intensiva behandlingen :) den har inte sett ut att må så bra men nu börjar den blomma iallafall ...... mmmmm denna underbara doft .......


Mme Boll är en Gammaldags Portlandsros som är remonterande ..... så man kan njuta länge. Att denna ros har behållit sin popularitet i nästan 150 år inte svårt att förstå.


 Kronbladen i mittpartiet brukar vara mer rufsiga än i år ...... kanske lössbehandlingen chockat rosen sååå :( och rosorna brukar vara något större ...... kanske det blir bättre framöver på säsongen ....... fast jag tycker den är vacker ändå ..... men den är inte riktigt sig lik men doften däremot är lika ljuvlig som tidigare år.



Fler knoppar på G

Ha det Bäst!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar