Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

torsdag, augusti 09, 2012

Mysig morgonpromenad

 The sun is back :)  ..... Lovely! Hoppas att solen är här för att stanna läääänge nu :)


                    Mysiga Limhamn ...... I like :)


Tog en tidig morgonpromenad i mysiga Limhamn i lördags  .... inte på väg hem från krogen :)) om någon undrar .... utan på väg till gymmet!


Tog lite bilder längs med vägen på vad som blommade ......


                  Kaprifol ..... vilken underbar doft!





Åkervinda ..... ett ogräs som kan vara svårt att utrota (om man vill :)) sega långa rötter som är svåra att dra upp är utmärkande för åkervindan.

Själv har jag fått vara ihärdig för att bli av med detta ogräs! Det handlar ju om att det tyvärr tar över och sprider sig förmycket och därför vill jag inte ha detta hos mig.
Men visst är det vackert! Speciellt i lite vild ängsmiljö :)


Hetsa inte upp dig över småsaker är som jag nämnt tidigare här på bloggen en bok skriven av Richard Carlson som jag tycker är väldigt tänkvärd på många sätt. Han tar upp 100!! olika sätt att hindra småsaker från att ta överhanden. Jag kommer att fortsätta att ta upp punkterna i denna boken här lite då och då på bloggen. Här kommer 5 punkter till från boken .......


  21.  Föreställ dig din egen begravning             


22.  Livet är ingen nödsituation


23.  Använd din inre sparlåga     

24.  Ägna en stund varje dag åt att tänka på någon att tacka

25.  Le mot främlingar - se dem i ögonen och hälsa 

(naturligtvis inom rimliga gränser .... kanske jag bör påpeka :)) det handlar naturligtvis inte om att hälsa på alla överallt. Men då det ges möjlighet tex i affärer och på andra ställen där det faller sig naturligt men inte är självklart.

Detta gör stor skillnad man blir faktiskt själv gladare och man kan glädja en medmänniska ..... det blir en positiv stämning som smittar av sig! Det är så små
saker som ibland ska till för att vi själva och vår omgivning ska må bra eller bättre.


Tack för titten och Välkommen åter!  Hoppas att Du också har sol där Du befinner Dig :)  Nu gäller det att passa på att njuta!  Kram

1 kommentar:

  1. Oj, så mycket längre all växtlighet har kommit där nere hos dig!
    Härliga bilder och tänkvärda ord - inte dumt så här på en söndagsmorgon ;)
    Ha en skön söndag!
    Kram Allis

    SvaraRadera