Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

onsdag, augusti 01, 2012

Snap-dragon I like :)

Lovely Snap-dragon ....... Lejongap tycker jag är en underbar sommarblomma .... de färdigköpta plantorna blommar nu för andra gången i sommar ...... underbart


             Tåliga trots regn och rusk :)



Så här långt har mina frö sådda lejongap kommit ..... visst är det skillnad mot de färdigköpta .... men de börjar blomma så smått och blommar ganska långt ut på säsongen och nästa år är dessa säkert ännu kraftigare :)

Härlig känsla när det som man själv dragit upp från frön börjar blomma. Visst går det snabbare med färdigköpta plantor .... men det ger en lite extra glädjande känsla när ens plantor som man följt en längre tid börjar blomma .... :)  I like


Hetsa inte upp dig över småsaker är som jag nämnt tidigare här på bloggen en bok skriven av Richard Carlson som jag tycker är väldigt tänkvärd på många sätt. Han tar upp 100!! olika sätt att hindra småsaker från att ta överhanden. Jag kommer att fortsätta att ta upp punkterna i denna boken här lite då och då på bloggen. Här kommer 5 punkter till från boken .......


16. Fråga dig själv : spelar det här någon roll om ett år ?


17. Finn dig i det faktum att livet är orättvist


18. Tillåt dig att ha långtråkigt


19. Sänk din stresströskel


20. Skriv ett hjärtligt brev en gång i veckan

 (sms, e-mail räknas kanske också ...) :)) fast visst är det både roligt att få och skriva handskrivna kort och brev :) Igår fick jag ett handskrivet semesterkort ... visst blir man extra glad .... i dessa email tider :) blir ju detta mindre och mindre vanligt


Nu är vi inne i augusti månad ...... Vill hålla kvar sommarkänslan med lite musik:
     
Sommartider   Gyllene Tider      
                
Ha det Bäst!  Kram

1 kommentar:

  1. Alltid lika klok, Lena! Jag verkligen älskar lejongap och har mängder i trädgården. Vissa överlever vintern och andra inte och jag blir inte klok på varför det är så. De är inte perenna hos oss i zon 2/3 och min man hade en tanke: de som står närmast huset överlever alltid...kan det bero på att huset läcker så mycket värme? Ja det kan nog vara så. Förra året grävde jag upp en del och planterade i kallbänk under vintern och de överlevde allihop!!

    Kram

    SvaraRadera