Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

onsdag, september 19, 2012

Rosetime again :)



Dags för lite rosfrossa igen! Vet tyvärr inte namnet på denna ros .....
om jag skulle våga mig på att gissa ...... vilket jag gör nu:)
Chicago Peace kanske?!


Det är samma sorts ros på alla bilderna även om detta
kanske inte syns beroende på ljus mm


Snart upphör rosorna att blomma och man får längta till nästa säsong
 .... men fortfarande finns det andra sorters blommor att njuta av. Mina
rosor kämpar på ett tag till :)


Var sak har sin tid som det heter :) och visst är det så ...... detta blir
så tydligt i en trädgård med årstidernas skiftningar


Jag tror inte jag skulle uppskatta om alla sorters blommor blommade
 hela tiden eller det var vår eller sommar hela tiden!

Tror att det är viktigt att få Längta .... som med det mesta i livet är det
nyttigt att känna Längtan .... då blir känslan av Lycka och Glädje såååå
mycket större när man får uppleva det man Längtat efter :)










Van Morrison "someone like you"
                   

Önskar Dig en fin kväll! Kram

2 kommentarer:

  1. Men vilken underbar ros. Den hamnade högt upp på min vill ha lista. och hoppas på att din gissning är rätt också..hihi.
    Kram Ing-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar ros! Färgen är helt magisk eftersom den skiftar så med ljuset.
    Kram Carina

    SvaraRadera