Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

tisdag, oktober 09, 2012

Flower Beds

Här kommer fler bilder på sensommarprakt från 
Pildammsparken i Malmö .... undrar hur mycket det
 är kvar av dessa just idag ..... tog dessa bilder i 
september och idag har det varit riktigt riktigt 
ruskigt väder. Starka vindar och regn ...... 
hösten är verkligen här!!


Här kan man gå lääänge och njuta av allt vackert som
 finns (eller fanns) .... senast för en vecka sedan
 var jag och besökte Pildammsparken och då 
var det fortfarande lika mycket som blommade
 som på bilderna


Visst är det vackert med Riddarsporrar ?!


Har för första gången frö sått egna Riddarsporrar i olika rosa, 
cerise och röda nyanser ..... tanken var att dessa skulle bli
 lika vackra och ståtliga som här på bilderna!

Men det är väldig skillnad mina är jättesmå och låga 
(man kan se blommorna men det är inte mer :))) och
 jag trodde att det var perenna jag satt men det är 
det tydligen inte ....... så det får bli en ny perenn sort
 nästa år! Bara att gilla läget det är ju världsliga 
problem trots allt :)))


Kul att Du tittat in hos mig!  

Alltid Roligt att veta vem Du är som besöker mitt
 Trädgårdsrum så lämna gärna ett spår efter 
Dig det uppskattas verkligen :)

Varmt välkommen åter!  

Ha det Bäst!  Kram

2 kommentarer:

  1. Men så härliga färger! Man blir härligt höstglad av det här.

    SvaraRadera
  2. Just idag känns det som om det var väldigt länge sedan riddarsporrarna blommade så vackert. Om jag har tur med mina frösådda klarblå riddarsporrar som är perenna så skickar jag till dig i vår. Jag har säkert 100 frön som tagit sig. jag ska chansa på att sätta in såladan i växthuset under vintern och hoppas. Påminn mig någon gång i vår :)

    SvaraRadera