Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

måndag, november 12, 2012

Rosa Ringblomma?



Ja det blir inte alltid som man tänkt sig! I våras sådde
 jag en massa frön av Ringblomman Triangle Flashback
 som syns här på bilderna.


Men inte är den rosa? inte i "min värld" iallafall ..... :) 
Blev faktiskt besviken då mina "rosa planer" med 
massor av fantastiska rosa ringblommor inte slog in
 ...... fast det är egentligen riktiga  "I-landsproblem"


så hade jag planerat utifrån att det skulle vara rosa blommor
 och det blev inget bra resultat och vackra färgkombinationer.
 Tycker det är fel att denna beskrivs som rosa blommor med
 mörk undersida på fröpåsarna!


Den kan nog vara vacker ihop med andra färgkombinationer
 men det blev inte alls bra i mina trädgårdsrum. Så är det 
ibland och det är bara att gilla läget men rosa ringblomma?? 
Nej det är fel beskrivning .....



               Peter LeMarc* Little Willie John
                 

Hoppas Du har haft en bra start på nya veckan!  Kram

1 kommentar:

  1. Aschdå!
    Så retsamt och Nej, den kallar inte heller jag för rosa!
    Var med om en liknande grej ett år då jag drev upp ca 50 vita hyacinter som absolut skulle vara just vita till en speciell vinterfest - nästan alla blev blåa... Helt fel! Fast odlaren lovade säkert att de var vita!
    Ha en fin tisdag!
    Kram Allis

    SvaraRadera