Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

söndag, januari 13, 2013

In the Moment

Rubriken idag är In the Moment och här är bakgrunden till denna :) I går hade jag en sak som jag behövde arbeta med och jag ville ha en större dataskärm än vad jag har tillgång till så jag tog en promenad till Stadsbiblioteket i Malmö. Upptäckte att det här är ett kanon bra ställe om man vill ha tillgång till större skärm och eventuell annan teknik! Oj så mycket folk som var ute i olika datatekniska ärenden :) här kan man dessutom få sakkunnig hjälp om det skulle behövas! Kanonbra! nytt för mig som inte besökt biblioteket i sådana ärenden sedan jag var student!

Nog om min vistelse där (max 2 timmar/ person vid datorerna) oj vad effektivt man jobbar då .... :)

På väg dit kände jag en speciellt härlig känsla ..... en sådan känsla som bara kan komma över en ibland. Jag kände en så oerhört stark lyckokänsla över allt, livet whatever :) på vägen dit gick jag genom parken och såg då ett antal vackra trädstammar med slingrande murgröna. Jag har sett dessa tidigare men igår lade jag extra mycket märke till dessa kanske på grund av min Lyckokänsla. Det var kallt men barmark och trots kylan så åkte mobilen fram och jag började ta bilder på denna "murgröneskog". Allt kändes underbart och glädjen att foto dessa träd var en riktig In the Moment stund :)



Mitt när jag står där och fotograferar så kommer det en ganska liten och oansenlig bil som försökte parkera i den lilla lucka som fanns ledig (här är ofta bilar parkerade längs med hela parken) Då ser jag att ett vackert brudpar försöker ta sig ut ur bilen. Det var en speciell syn med jättelångt släp på klänningen. Det såg väldigt kallt ut! men förmodar att de inte kände detta i denna Lyckliga stund :)


De promenerade bort till den vackra bron på andra sidan parken och när jag fotograferat färdigt mina träd gick jag över på andra sidan och lite diskret tog jag några bilder på avstånd :) Kunde inte låta bli :) hoppas att de ursäktar om de skulle se detta :))) De tittade upp mot mitt håll en gång men jag lyckades fånga en In the Moment bild "Kyssen" :) och deras fotograf som hade anlänt var i full färd med att ta bilder!






Tyvärr lite suddig bild ..... inzoomningen blev inte så lyckad .....


Önskar detta par all Lycka Till!  Det finns ett ordspråk om äktenskapet som säger att de som är i det vill ur och de som är ur det vill i   .... :)) hoppas inte att detta stämmer för då är ju alla människor på något sätt missnöjda!

Det var en väldigt romantisk syn :) jag ser brudpar lite då och då i parkerna i Malmö men just denna händelse blev speciell på något sätt förmodligen för den känslan jag själv var i och var medveten om precis innan bilen dök upp!

Länge leve kärleken! Kärleken är störst av allt! detta tror jag att vi alla kan hålla med om oavsett vilken relationsstatus man befinner sig i: gift, sambo, särbo, kulbo, gladbo, turbo, singel etc .....

Själv har jag några gånger på senare tid fått frågan (inte på krogen :) Singel eller Grus? Jag svarade då inget av det för jag tycker om blommor och gröna växter :))) Frågade inte vad Grus betyder .... ville inte veta eller snarare vågade nog inte fråga :) Tydligen ett nytt ord i sammanhanget som jag i alla fall inte känner till :))

Dagens låt Unforgettable tillägnar jag Brudparet! Hoppas att de kommer att Leva Happily Ever After :) Ursäkta att jag tog foto under er högst privata och magiska stund :) Jag rycktes liksom med!

                  


Tack för titten! Varmt Välkommen åter!  Kram

2 kommentarer:

  1. Ser ut som en sagoskog, och prinsen och prinsessan kom ju också mycket riktigt. :-)

    SvaraRadera
  2. Tror inte de tog illa upp. Och fin musik du valde till dem.

    SvaraRadera