Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

måndag, januari 14, 2013

Sista Julfrossan & Sund Egoism


                                Ja vi går mot ljusare tider för varje dag nu ..... härligt!

                                Idag blir det lite juliga bling bling bilder här på bloggen ......
                               bara för att jag kände för det! Härligt med egen blogg där
                                    man kan få skriva och lägga in vad man själv vill!
                                                 Jag kallar detta sund egoism :)


   Fast vi går mot ljusare tider så såg det ut så här när jag kom ut
   och skulle ta mig hem nu ikväll. Denna snö måste ha kommit bara
  på någon timme så nu är det inte barmark längre ..... snön gör ju att det
  blir ljusare men det var inte ljuset från snö jag syftade på när jag skrev här
ovan att vi går mot ljusare tider.

                          Så på detta sätt med juliga bling bling bilder sätter jag absolut
                               punkt för julen för i år :) både irl och här på bloggen :)


På tal om Sund egoism ..... Hur sund är Du mot Dig själv?

Lyssnar Du verkligen på vad Du behöver eller?

Säger Du ibland Nej till andra och annat
för att Du ska kunna säga Ja till Dig själv ?


Det är inte alltid så lätt ..... men övning ger färdighet även här.
Dessutom är det ett sätt att respektera sig själv och visa egenkärlek!


Själv tycker jag om ordet Sund egoism ..... För om vi inte tar hand om
oss själva och gör saker som får oss att må bra hur ska vi då kunna ha 
något att ge till andra människor ........


Naturligtvis handlar det inte om att få sin vilja fram hela tiden och
att kompromissa är självklart många gånger ..... men inte alltid .....
ibland måste vi Lyssna bara på oss själva annars sviker man sig själv.


                                 Är Du bra på att ställa upp för Dig själv eller behöver

                                               Du bli bättre på detta under 2013 ?


                              För egen del tycker jag att komma ihåg att ibland praktisera
                                           Sund egoism är ett neverending jobb :)
      
                     

                      Tack för titten o Ha det Gott :)   Kram

1 kommentar:

  1. Jag tycker jag är ganska bra på det..... Eller kanske inte! Jag gör alldeles för mycket för andra men det blir lätt så.........

    SvaraRadera