Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, februari 08, 2013

Nätkärlek



Idag är min bloggrubrik Nätkärlek!

Känner att jag vill ta upp detta ämne då det varit extra aktuellt
sista dagarna. Nätkärlek är ett begrepp som myntats för att balansera
upp Näthatet.

Det vi fokuserar på blir större (tror jag iallafall :))
därför vill jag inte fokusera på Näthatet som trots allt finns!

Däremot tycker jag att det är viktigt att vi debatterar detta och att
de drabbade vågar prata om detta är bra men det positiva med nätet
är såååå mycket större trots allt. Alla kan drabbas och bli hotade
och kränkta det är inte bara kvinnor som drabbas av detta.


Uppdrag Granskning i veckan tog upp kvinnor som blivit drabbade och
visade den Youtube film där modiga kvinnor går ut och berättar om hur de
kränkts och hotats på ett avskyvärt sätt och det är bra att detta visas så
vi får en inblick hur detta kan se ut


Men vi får aldrig glömma att ont inte botas med mer ont utan
med Kärlek i detta fallet Nätkärlek!



Så låt oss alla fokusera på att sprida Nätkärlek!


Och aldrig glömma att det som sker på nätet är verklighet och inget annat.
Därför måste alla ta sitt ansvar på vilket sätt vi kommunicerar på nätet det är
ingen skillnad på nätet eller IRL! Dåligt beteende är dåligt beteende!!




Det är alltså lika illa att kränka, hota mm på nätet dessutom sker det
mer offentligt på ett sätt på nätet ..... som sagt ..... Låt oss fokusera på
det positiva och behandla vår nästa som vi själva vill bli behandlade!
Respektera varandra och tänka Nätkärlek istället för Näthat


Kärlek är något som är svårt att beskriva och det är väldigt
individuellt vad vi känner kärlek för. Kärlek är en känsla som
präglas av en stark ömhet och tillgivenhet.

Kärleken kan vara riktad mot abstrakta ting som tex konst
 eller en nation, eller mot mer allmänna konkreta ting som naturen,
eller till specifika konkreta objekt som ens hem, ens husdjur eller en
nära medmänniska, inklusive den egna personen.


Alla behöver vi Kärlek för att må bra!

Låt oss hjälpas åt att sprida Kärlek och göra världen lite vackrare och bättre!

Sprid Nätkärlek :)


Vill Du stödja detta tänket extra mycket så finns det grupper på Facebook
bland annat:

Nätkärlek, för att hatet inte är störst som bildades i veckan har just nu
i skrivande stund 1441 medlemmar vi blir fler och fler
 som vill stödja detta :) Underbart!!

Ja jag gör reklam för detta för det är sååå viktigt
att vi visar att detta inte är ok tycker jag!



                        

                           Ha det Bäst!  Nätkärlek och Kram till Dig från mig :)

1 kommentar: