Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

tisdag, mars 05, 2013

Änglar




Änglar finns! eller? Det råder olika meningar om dessa existerar eller inte .......

Förr eller senare tror jag att alla människor ställer sig frågor kring detta.  
För min egen del så började detta tidigt redan som barn då jag tyvärr har fått
uppleva att förlora nära anhöriga som dog alldeles för unga och för tidigt.

Hade tänkt kring detta även innan men i samband med att uppleva döden så
nära in på och så ung så blev det automatiskt mer tankar kring dessa frågor för
min del. Detta har också gjort att jag har en speciell vördnad inför livet,
att få leva och få uppleva varje dag ....... för det är inte självklart!

Att ha lyssnat till en människa som är döende och inget hellre vill än att leva
och sedan då alla människor som mår så dåligt att de själva väljer bort sitt liv
och tar sitt liv ...... detta är verkligen två ytterligheter som är oerhört tuffa
var och en på sitt sätt!!

Men jag måster "erkänna" att jag ibland blivit upprörd, frustrerad och arg över
människor som inte uppskattar sitt liv när andra inte får leva!! Det är en rent
känslomässig reaktion och högst personlig ..... jag förstår också att människor
som mår så dåligt måste ha det oerhört jobbigt!! Fel på balansen i hjärnan eller
olika diagnoser är ju tufft att drabbas av. Själv är jag oerhört tacksam att jag
aldrig drabbats av detta.

Människor som mår så dåligt så att de väljer att ta sitt liv är oftast ett rop
på hjälp. Tycker detta är så fruktansvärt och sååå många människor som
känner så ..... speciellt ungdomar som inte känner någon lust att leva
 ....... så tragiskt!! Sedan har vi massmedias fruktansvärt osmakliga "utfläkning"
av kändisar som tar sitt liv ...... det är för det första alltid en tragedi när
någon "väljer" att ta sitt liv oavsett om det är en kändis eller inte!!!

Tänk om massmedia kunde ta fram sin etik & moral & anständighet
(om det finns någon!!!) istället för att bara tänka på att tjäna pengar på
lösnummer försäljningen ......

Jag bodde i samma hus som Johanna Sällström som tragiskt gick
bort natten den (13/2) 2007 :((( Det var hemskt att på nära håll
uppleva mediebevakningen och rotandet i hennes och hennes anhörigas liv.
Och sedan få uppleva att grannar (som dessutom inte överhuvudtaget kände henne)
släppte in journalister och uttalade sig om henne för att tjäna en hacka ......
 :( No comments borde vara den självklara kommentaren tycker jag!

Att hela tiden behöva se efter om det fanns en fotograf när man gick ut som tog
bilder och ville ställa frågor! De allra närmaste grannarna kunde inte lämna sina hem
överhuvudtaget då våningsplanet var invaderat av fotografer och journalister!!
Som var som hyenor :((  ..... Fruktansvärt!!!

Att det sedan begicks fel i behandlingen är en helt annan sak och sådant får
bara inte hända ...... men det gör det! En sjuk hjärna kan lura både sig själv och
sin omgivning och bara någon dag innan hon dog så mötte jag henne och jag
visste inte ens att hon var sjuk och inlagd ..... märkte inget annorlunda
 ...... hon var som vanligt ...... hon skulle naturligtvis aldrig fått permission utan
bevakning!! Denna analys måste man kunna göra och faktiskt ta det säkra för
det osäkra ...... och inte låta sig manipuleras av människor som inte är
"vid sina sinnes fulla bruk" och låta dessa vara utan bevakning ......

Det är väl sådant vi har Läkare i Psykiatri till ??


Nog om denna fruktansvärt tragiska händelse ...... Som inte borde få hända
 ...... många blir dessutom självmordsbenägna av att ta antidepressiv medecin
som egentligen ska bota depressioner ...... men som i en hel del fall gör patienten
 självmordsbenägen då detta är en ganska vanlig biverkan. Inget det talas
så högt om då Läkemedelsbolagen tjänar stora summor och Läkarna
får sina resor mm av läkemedelsbolagen!! (provision kanske rent av ?!
ibland kan man undra när man hör hur kvicka de är att skriva
ut allehanda medeciner)



Ja det blev en liten avstickare  ........ Åter till dagens rubrik Änglar ......


Själv så tror jag på att dessa finns och att vi har Skyddsänglar som
ser till oss :) Ibland är det nära anhöriga som gått över på andra sidan
som är våra Skyddsänglar (eller guider) och ibland är det andra som
vägleder och hjälper oss ...... 

Men vi är aldrig ensamma (enligt mig) även om det kanske känns så ibland
 ...... Sedan vad vi kallar detta är ju oviktigt ..... en del kanske upplever att denna
kraften/hjälpen kommer från tex Gud eller om någon annan religion som man tillhör.
Andra är ateister men kanske ändå har någon egen tro på någonting .....
och ytterligare andra tror inte på sådant här överhuvudtaget.

Själv så har jag haft så kallad Änglavakt ett antal gånger i
mitt liv och jag är sååå tacksam över att finnas här och haft denna
"tur" eller Änglavakt! När man är med om olika händelser/olyckor där man
normalt inte skulle kunna överleva men gjort det ..... så förstärks känslorna
och tankarna på att det finns krafter som hjälper till .......

Det jobbiga med sådana här saker tycker jag är att de som då inte klarat sig
från olyckor av olika slag eller sjukdomar och som dött hade då dessa inga
Skyddsänglar? Så vill jag inte tänka men det är där det jobbiga kommer in
 ..... Hur ska man då förklara detta ..... Går det ens att förklara ??


Vad har Du för funderingar kring detta ?

Tror du att Änglar/Skyddsänglar/Guider finns ?



Minnet är starkt som ett datachip. Alla är vi datorer som
innehåller universums minnesbanker!

                    

Ha det Bäst!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar