Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, april 05, 2013

Vår & Tulpanfrossa



Här lite bilder från en av mina tulpanbuketter nu i Vår
 ..... ja jag skriver Vår nu :)

Men oj vad kalla nätter vi har ....... fast i natt har jag hört fågelsång.
Det är alltid lika härligt varje år när de är tillbaka. Visst vaknar man till
då och då men vad gör det :) Välkomna!! Ni är sååå efterlängtade :)


Ja idag är inte bilderna från Blomsterpigan ......
Fast jag har köpt Tulpanerna hos Blomsterpigan :))


Fantastiskt vackra och hållbara har dessa varit
 ...... vet tyvärr inte vilken sort det är



Men nu är de iallafall överblommade och jag har "tagit hand om de vissnade
tulpanblommorna" kommer att visa detta på bloggen framöver ...... Hmmmm
  Ja jag tycker dessa är vackra även när de har vissnat .....  jag har väldigt svårt att
slänga blommor.



Visst är det vackert med hela processen när en blomknopp bildas,
 slår ut, blommar och sedan vissnar ner.
Alla dessa stadier är vackra var och en på sitt sätt :)


Tack för titten och Välkommen åter!
Med lite smäktande toner önskar jag Dig en Trevlig Helg!


Joshua Bell playing The Girl with the Flaxen Hair 

                     

Hoppas att både Du och Jag får njuta av vårsol i helgen!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar