Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, maj 24, 2013

Blomsterfrossa från Pildammarna


Med lite bilder från Kronprinsessan Margarethas Blomstergata
i Pildammsparken i Malmö önskar jag Dig en trevlig helg!


Bilderna tog jag för cirka 14 dagar sedan och sedan dess har
blommorna växt till sig och en del dessutom blommat över


Men det var Magiskt Vackert redan då och en fantastisk doft  :)


Kronprinsessan Margaretas Blomstergata i Pildammsparken i Malmö
anlades i engelsk romantisk stil till Baltiska utställningen 1914.
Varje år bjuds här på nya spännande planteringar och färgexplosioner








Inspirationen till 2013 års Blomsterprogram kommer från
Claude Monets näckrostavlor ..... och så underbart vackra färger det är
 Visst har man lyckats fantastiskt bra!?












































Ja det blev många bilder ...... men rabatten är också väldigt lång ;)


Nu tar jag ett par dagar bloggledigt ...... bloggen får ligga till
sig och jag ska ladda batterierna och njuta ;)


Ha det Gott! Kram

1 kommentar: