Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

söndag, maj 05, 2013

Lovely Daffodil :)


Visst blir man Glad av Gult :)

Härligt Uppiggande, Vackert o Vårligt


Fast jag har inga gula blommor i mina Trädgårdsrum .....
bortsett från krokus och påskliljor nu på våren.


Vilket underbart väder det är just nu ...... har
fått en hel del jord under naglarna :) Härligt


Det är lite för tidigt att säga hur det gått med olika plantor som jag sådde förra säsongen ...... det har ju varit en kall och låååång vinter. Borstnejlikan växer redan så det knakar så de små plantorna som jag placerade ut i höstas på det slutliga växtstället har klarat sig riktigt bra. Jag har däremot inte sett några av mina anemoner titta fram ännu ....... hoppas att de visar sig snart :)


Vad gäller frilandshibiskus plantorna så verkar det som de har klarat vintern ....... men eftersom de blommar sent på säsongen så händer det inte något med dessa just nu så jag är inte 100 % säker på att det har gått vägen ..... utan bara ca 90% säker på att de kommer att blomma vackert om några månader :)))

Jag återkommer i ärendet :)))

 (Uppdaterar hur det går för dig som eventuellt är intresserad av att fröså frilandshibiskus) inte lönt att visa en bild på dessa nu de ser bara ut som en torr pinne men "stammen" är kraftigare nu än i höstas alltså tror jag att de överlevt vintern :)


Ingenting syns där jag planterade mina pionfrön ..... men det tar förmodligen ännu
längre tid innan dessa kommer upp ...... om det överhuvudtaget kommer att lyckas.


 Jag kommer inte att köpa pionfrön fler gånger ...... då det helt enkelt tar för lång tid
för dessa att bli buskar med blommor. Fast det är kul att prova och jag hoppas
att det går vägen!

Både Pionerna och Vallmon som jag köpt denna säsongen växer så det knakar ..... Jättekul :)


Van Morrison time <3  Someone like you <3 



Ha det Bäst i Vårsolen!  Kram 

1 kommentar: