Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

torsdag, maj 30, 2013

Lovely Lilac :)



Vilken underbar doft det är och snart är Syren perioden slut för i år
och det känns helt okey :) även om det är ljuvligt så länge den blommar


De vanliga bondsyrenerna hör till nostalgi-växterna som många har ett särskilt
förhållande till genom mormors syrenberså där barndomens saftkalas hölls
  

och genom alla buketter vid skolavslutningen som gavs till fröken ....
som förr i alla fall oftast var en fröken




Så är månadsskiftet maj-juni också "syrenernas tid"
    

Visst är syrenernas tid underbar :) Det gäller att njuta  


Sedan kommer det andra ljuvligheter att njuta av  ...... Ja visst är det härligt ;)


Snart är de rosornas & pionernas tid ...... två av mina favoriter :)
Knopparna växer och frodas ..... Visst är det ljuvligt !?






Syrener med solnedgången i bakgrunden ..... I like :)


Det är svårt att inte vara i nuet och vara mindful när man njuter av dessa ljuvligheter 


 Blommor gör underverk med oss människor ...... härlig medicin mot det mesta ;)


Oavsett om man jobbar i trädgården eller bara njuter av blommorna och
växtligheten så är det svårt att vara stressad/känna stress när man njuter av en
blommas doft och skönhet ....
  
  
Visst har Du väl "stuckit näsan" i en syren !? ;) ..... och verkligen doftat
om inte rekommenderar jag detta .....

Dont miss ..... sen dröjer det ett år till nästa gång ;)


Ha det Gott!  Kram

2 kommentarer:

  1. De er fine syrinene (som vi sier på norsk). Jeg venter på mine - de er straks i gang. Litt sent i år selvsagt... Fint å finne bloggen din :) Hilsen Hanne

    SvaraRadera
  2. Hej Hanne! Välkommen till min blogg hoppas att du ska trivas här i mitt Trädgårdsrum :) Har försökt att lämna en kommentar på din blogg Min Verden och även bli medlem ..... men det fungerade inte ..... förmodligen något tekniskt så jag får prova igen senare. Ha det gott/Lena

    SvaraRadera