Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

måndag, maj 06, 2013

Lycka :)

Vad är Lycka egentligen?

Lycka kan vara så mycket ..... ibland stora omvälvande
 händelser/saker och andra gånger små vardagliga
 stunder/ting/händelser. 

Att bara vara i nuet och känna sig tillfreds är
 också Lycka.


Här är en bild på en av mina frilandshibiskus plantor
 som jag frö satte förra året. Dessa har inte fått
 något speciellt skydd i vinter så jag var 
lite orolig att de inte hade klarat vintern. Men på 
denna bilden som jag tog i lördags så ser jag
 att stammen har vuxit i diameter ....... ett gott 
tecken på att plantan mår bra o växer o frodas :)


Ja jag skrev ju på bloggen igår att jag skulle 
återkomma i ärendet avseende frilandshibiskusens
 status ...... men inte trodde jag att jag redan
 skulle kunna göra detta men så är det :)

Och i går såg jag detta lilla gröna blad ....... 
alltså är den på G ......


Det är Lycka för mig :)


Här är bladet inzoomat ..... ja nu händer det mycket 
i naturen när värmen kommit :)

Ska bli riktigt spännande att se om de blir de färgerna på 
blommorna som jag beställt eller naturen ändrar sig och 
det blir någon annan färg :)

För jag tror att dessa kommer att blomma redan i år ...... 
Ja jag är optimist :) och det verkar ju lovande eller hur ?



Här nedan  en underbar narciss som jag inte vet namnet
 på och som doftar heeelt fantastiskt.

Denna har jag inte planterat utan den måste ha
 spritt sig av sig själv .......


Naturens mirakel :) 

Välkommen säger jag!

Lycka igen :)


Önskar Dig en bra start på nya veckan!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar