Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, juli 19, 2013

Souvenir de la Malmaison på G



Snart slår första blomman ut på min nyköpta
Souvenir de la Malmaison
 ...... I like :)
De väldoftande blommorna är stora, fyrdelade och tätt fyllda.
Färgen är ljust hudrosa och bleknar efter hand


Souvenir de la Malmaison är den mest kända och kanske också den vackraste
bourbonrosen och har fått sitt namn efter kejsarinnan Joséphines berömda
residens utanför Paris



Jag köpte denna barrotad och planterade den 24/5 och nu har den vuxit till sig
och har flera knoppar på G ........ Jag är väldigt nöjd med resultatet på rosorna
som jag köpt barrotade :)


Nu blommar Rosenvialen flitigt ..... vacker men tyvärr doftlös denna och
rosen verkar trivas bra ihop och färgerna på båda tycker jag är ljuvliga :)




                     

Önskar Dig en trevlig helg! Nu är det dags för mig att ta lite bloggledigt :)
Bloggen får ligga till sig och jag ska ladda batterierna ;)
Njut av Sommaren!  Kram

2 kommentarer:

  1. Un favoloso souvenir, pure io adoro prendere fiori o piante nei posti che visito, ho sempre un beniamino, ha anni :) un bacione e buona domenica!!

    SvaraRadera
  2. Your roses are lovely, isn't it exciting to see the first blooms on a new plant? I have a new climbing rose but the deer keep nipping the new buds! Have a great week, Laura

    SvaraRadera