Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

tisdag, juli 09, 2013

Yellow Roses & Pavarotti



Igår var jag och besökte Drottning Silvias Rosenträdgård i Pildammsparken
i Malmö som är en underbar oas ...... ett riktigt Rosenparadis ;)


Tyvärr fanns det inga läsliga namnskyltar till rosorna och jag vågar
inte gissa vilka sorter som finns där det är för svårt helt enkelt


Här omges rosorna av Buxbom, Daggkåpa och Spansk näva alla dessa sorter är
mina favoriter och de gifter sig så bra tillsammans med rosorna ....... Mmmmm
det är ljuvligt. Det var inte så lätt att lyckas att ta bilder på bara rosor då det var
en strid ström av besökare hela tiden ;)


Närbilder gick dock något lättare att ta utan att få med en massa
människor som döljer "sikten" :)))


Mmmmm doften var ljuvlig överallt


Underbara Pavarotti som tyvärr lämnat oss :( var en passionerad Rosälskare
och odlade mycket rosor  <3 och rösten ja vad ska man säga
 ....... heeeeelt makalöst fantastiskt vacker!!


Njut av den underbara sommaren som vi har just nu :)
Här kommer texten för dig som eventuellt vill sjunga dessa smäktande toner
(kanske i sommarnatten ;))) Tala om Romantik  ;)

                     

Tack för titten o Välkommen åter :)  Kram

2 kommentarer:

  1. These are super nice shots ...
    great photo work.
    Best regards, Karin

    SvaraRadera
  2. Vackert!!!
    Ja, och här bor jag i Malmö o har inte varit i Pildammarna på rätt länge... Dina bilder gör att jag absolut måste ta mig dit snart. Tack!
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera