Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

söndag, augusti 04, 2013

Underbar Kenyansk Rosfrossa :)



Dagens Rosfrossa består av Kenyanska Rosor från Blomsterpigan


Mmmmm dessa Rosor är ljuvliga och väldigt hållbara


Alla doftar men vissa doftar mer och andra något mindre :)
men de är fantastiskt vackra .... eller hur :)


Bifogar information nedan från Blomsterpigans Facebooksida där det står hur
dessa rosor bör skötas 


Här tipsas om kallt vatten till rosorna ........ annars brukar det klassiska tipset vara
varmt eller ljummet vatten till rosor. Kanske nya råd generellt eller så gäller det
kanske bara Kenyanska Rosor ;)))



Kallt vatten håller i alla fall vattnet fräscht längre än ljummet vatten märker
 jag nu när jag själv har testat
  

    Underbara rosor från fantastiska Blomsterpigan


Vi får in dessa underbara rosor varje måndag och torsdag.
Vi rekommenderar följande skötselråd för extra lång hållbarhet :
1. Ren vas
2. Rikligt med kallt vatten
3. Flytande blomsternäring
4. Skär rosorna med vass kniv.
Fyll på med vatten, byt bara om det behövs. Njut!

Källa: Blomsterpigan




Visst är det härligt med Ljumma och Tropiska kvällar och nätter som vi kan
njuta av just nu ...... men oj vad myggen är på hugget i år ....... Just nu ser jag ut
som om jag drabbats av röda hund eller mässlingen ..... usch och som det kliar :(
Får trösta mig med att det inte är myggor som sprider malaria i alla fall ;)
Men jag önskar verkligen just nu att jag hade ett blod som myggorna inte gillar!
Det syns tydligt bland människor vilka som drabbas av myggen ..... eller inte.
Vi som blir bitna har ju hela svärmar omkring oss medan vissa andra knappt
eller inte alls blir bitna.
Men jag kan inte förändra detta på något sätt inte ens med hjälp av affirmationer :)))
utan det gäller att acceptera detta och det lyckas jag inte så bra med just nu i alla fall:(
Får kanske köpa myggmedel (även om jag inte bor i Norrland) för att uthärda
 ..... Ja Ja nu har jag fått beklaga mig ......

                  

Önskar Dig en fortsatt skön Sommar och att Du slipper myggplågan!
Tack för titten och Sov Gott när det blir dags :)  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar