Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

tisdag, oktober 08, 2013

Circle Of Life

Ja nu blir det mer och mer Höstfärger ute ...... Visst är det vackert ?
men också lite vemodigt. Fast även om det är inslag av Vemod så
kan det vara vackert för mig i alla fall ........ Vackert Vemod :)


                               Hösten gör mig extra påmind om Livscykeln - The Circle Of Life.
Naturens skiftningar och signaler om att denna livscykel är över ......
men snart så kommer det en ny ;)


Denna process tycker jag är Vacker och påminner om att vi ska 
Ta vara på vår stund här på jorden  ...... Ta vara på Livet och LEVA





















Avslutar med Elton John och Circle of Life (En värld full av Liv)
från Filmen Lejonkungen 1994
Vi var ett helt gäng som såg denna filmen tillsammans och några ganska
 små barn var med också ....... det är en sorglig film (även för vuxna ;)))
intill mig satt en liten flicka som när det var som sorgligast i filmen
knackade mig på armen och sa viskande och lite blygt:

"Har du en näsduk ?"
Ja det hade jag och det var näsduksläge för mig också ;)
och säkert för många andra i salongen.


From the day we arrive on the planet
And blinking, step into the sun
There's more to see than can ever be seen
More to do than can ever be done
There's far too much to take in here
More to find than can ever be found
But the sun rolling high
Through the sapphire sky
Keeps great and small on the endless round
It's the Circle of Life
And it moves us all
Through despair and hope
Through faith and love
Till we find our place
On the path unwinding
In the Circle
The Circle of Life
 
It's the Circle of Life
And it moves us all
Through despair and hope
Through faith and love
Till we find our place
On the path unwinding
In the Circle
The Circle of Life


                        



  Hakuna Matata!  (Swahili)

Det finns inga bekymmer  (Svenska) ;)

Ha det Bäst! Kram

1 kommentar:

  1. Illustrativ cirkel du skapat, därtill vacker. Visst är det vackert med höst. Jag tycker dessutom det är rätt skönt. Skönt att krypa in och pyssla med annat... ..så kommer längtan till trädgård och ljusgrönt så småningom tillbaka. Ha det gott! /Carina

    SvaraRadera