Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

torsdag, oktober 17, 2013

Close Up Pictures & Goodnight









Bilderna på dessa Dahlior tog jag för ett tag sedan. Blommorna
är inte mina egna utan Malmö Stads :) Ja dessa är på ett sätt
även mina i egenskap av "Skattebetalande" Malmöbo eller hur !? ;)
Vi kan också vidga begreppet och säga att de är allmänhetens och
alltså inte bara Skattebetalande Malmöbors ;) 


Tänker inte utveckla detta komplicerade tänk mera ..... utan det är
nog dags att snart Sova .... tror jag :)

Ps: Bara för att "Vi" "allmänheten" kan njuta av dessa och kanske
på ett sätt se det som att de är "våra" blommor också så betyder
det inte att vi får plocka av dessa! eller hur?! Hur skulle det se ut
överallt om vi alla gjorde så? Det är tillräckligt många som gör så här.
Visst är det tråkigt att inte alla kan nöja sig med att njuta
av det vackra som i detta fallet Malmö Stad bidrar och
förskönar miljön med!?

För ett par dagar sedan hann jag stoppa "växt och odlingstjuvar"
som jag såg i Slottsträdgården precis innan de började "skörda".
De tänkte göra detta helt öppet och när jag frågade hur de tänkte
och att detta inte är okej: Så fick jag till svar att det är
allemansrätten som gäller ...... ja vad ska man säga?!
Hmmmm I så fall tycks det vara många som tror att Allemansrätten
gör att det är tillåtet att "skörda" ja faktiskt "stjäla" blommor och
frukt & bär precis var som helst och utan att fråga först.

Vilda blommor i vår natur är ok att plocka med förnuft enligt
Allemansrätten men inte från anlagda rabatter såsom till exempel i Slottsträdgården och andra parker ......
Om nu någon är tveksam till vad som gäller :)

                     

Denna Close your Eyes sång kan gälla även för vuxna :)
Så Sov Gott när det blir dags!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar