Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, oktober 18, 2013

Mingle Together & Have a Lovely Weekend



Unknown Beauty :) som jag mötte när mörkret precis
började lägga sig  .....  Jag hann ta några bilder i alla fall



Just nu i skrivande stund skiner solen lika härligt som när
jag tog dessa bilderna för ett tag sedan. Nu börjar den tiden
när det gäller att se till att få dagsljus för att må bra.


Ja nu är det D-Vitamin time  .... har ätit dessa nu i en vecka.
Det är bra att försöka få dagsljus varje dag för att må bra
 och bland annat höja immunförsvaret. Det är ju inte lika lätt
att få detta under den mörka årstiden ...... men om du har
möjlighet att ta en lunchpromenad så är detta ett ypperligt
tillfälle att tanka ljus.



eller Varför inte en Walk & Talk ....... ett gående
kreativt arbetsmöte



Avslutar med något som jag tycker att vi alla bör
tänka på och praktisera i våra liv:
  


Let us respect each other and refrain from disputes.
You should not, like water and oil, repel each other
 but should, like milk and water, mingle together
  
Aretha Franklin time :)

                  

Ha en Skön Helg!  Kram

4 kommentarer:

  1. Underbara rosor! Ha en fin helg. Kram, Gunilla

    SvaraRadera
  2. Kan det vara en New Down ros tro den är i alla fall vacker och tänkvärda är dina ord
    Tack för dom
    Ha en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Underbara rosa rosor - gillar också dina rosa Dahlior i förra inlägget. Härligt med blommor från trädgården så här på höstkanten.
    Kram Ingrid

    SvaraRadera