Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

tisdag, oktober 22, 2013

Naturen signalerar mer och mer att det är dags för Paus :)



Vilket fantastiskt Höstväder det varit idag ......
15-17 grader varmt Woow :)


Fast trots detta väder så syns det mer och mer
att naturen börjar förbereda sig för Vila


Det blir så tydligt i en trädgård att "var sak har sin tid"
på något sätt


Våra olika årstider påminner oss om detta .....
Och det är bara att gilla läget och acceptera

Jag tycker faktiskt att det ska bli lite skönt
med en trädgårdspaus :)

Har idag jobbat intensivt några timmar på eftermiddagen
 i trädgården för att hinna med det som återstår av
"Höstgöromålen" ...... det är en hel del kvar ......
Det blir mörkt för tidigt på kvällarna helt enkelt :)


Ja som dessa dagsfärska bilder visar så finns det
blommor som kämpar på fortfarande ..... Härligt


Såsom till exempel Nävor och Ringblommor

Visst är processen vacker på något sätt när naturen
byter till Höstskepnad ...... Kanske lite vemodigt också ......
men för mig är det ett vackert vemod.

Hösten signalerar att det är dags att Släppa taget på
något sätt och sedan börjar Längtan efter Våren men
det dröjer lite för min egen del i alla fall.


Som en liten Sol ...... I like :)

Kaukaiska Förgätmigejen som jag delat på och flyttat
 till olika platser har tagit sig :)


Även om den just nu signalerar att den vill vila och är trött :)


och Buxbomen som jag förökat av eget buxbomklipp
ser också ut att ha tagit sig och må bra ...... Jippi :)


Dessa klarade den kalla vintern men har i sommar
inte visat att de vuxit till sig precis men nu i höst så
har de vuxit rejält ...... och ser ut att trivas


Buxbom växer ganska sakta ...... men säkert ;)


Ja det blir fler bilder från idag på bloggen framöver ......
bland annat på Ljuvliga Rosor som fortfarande kämpar på :)

                 

Lev Väl!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar