Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

onsdag, oktober 02, 2013

Underbara Tidlösa



Visst förgyller Tidlösan Hösten!?


Många tror att det är vårkrokusar som blommar på
nytt men så är icke fallet :)


Vilken Sommar, Sensommar och Höst vi har haft i år
 Det är helt Fantastiskt!



Trots att vi är inne i Oktober månad så är solen otroligt varm ......
Ja när den visar sig däremellan känns det trots allt att det är Höst.


Fast jag tycker om Hösten också med alla vackra färger och
den höga friska luften.


Processen i naturen är vacker på sitt sätt när den förmedlar att
den ska vila och ladda batterierna ;) och det blir mer Höstmys inne
och "Trädgårdsledigt" Vilket jag faktiskt tycker om för det blir mer
tid till annat :)


Sedan kommer längtan efter den underbara Våren ...... men först
 om några månader ..... Ja jag uppskattar våra olika årstider .....
fast de mörka kvällarna har jag inte riktigt vant mig vid ännu .....
men snart så är dessa också mysiga ;)


Avslutar med Rod Stewart och What a Wonderful World
and Yes Life is Good :)


och Vilket underbart väder idag igen :)  idag blir det mycket
höstpyssel i trädgården ....... det är en hel del att göra och solen
går ner alldeles för fort på kvällarna så det gäller att jobba snabbt :)))

Jag har varit flitig och tagit upp många av mina vårlökar tidigare på
säsongen och nu är det dags att gräva ner dessa på nya platser ...... ja
det finns en hel del annat att göra också ...... jag hoppas på fint väder
länge till och att det dröjer innan frosten dyker upp :)



Bifogar en länk om Tidlösa för dig som eventuellt
 vill läsa mer om denna

                          http://linnaeus.nrm.se/flora/mono/colchica/colch/colcaut.html


                  

Ha det Bäst!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar