Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

tisdag, november 12, 2013

Pink Hibiscus & Fear



Hej igen Kära Läsare ..... Då är det dags att väcka
liv i bloggen igen ;)


Denna Frilandshibiscus mötte jag i Oktober månad och
den var full av vackra blommor i denna härliga färg
   
För ett tag sedan mötte jag en granne på väg hem och
vi slog följe. Vi hade ett mycket givande samtal och jag var
inne i vår diskussion och tittade inte på vägen utan på
min granne .....


Så jag såg inte vägen framför oss ..... plötsligt utbrister
grannen: åhhh vad är det som ligger där framme på vägen
 ....... Jag hörde på hennes röst att det var något
äckligt/skrämmande eller något åt det hållet i alla fall.



Och då riktar jag blicken framåt och ser en lååååång svans :((
direkt registrerade min hjärna svans ..... Råtta ...... Fruktansvärd
Rädsla ....... Jag Dööööör!


Ja jag är fullkomligt livrädd för Råttor ...... av någon anledning .......
denna rädsla är en sådan där orealistisk rädsla men som ändå finns
där ...... Spindlar, Ormar, Ödlor etc är inte lika hemskt enligt mig
och min "hjärna" ;) ....... så kan det vara och vi har väl kanske alla
något som vi är sååå rädda för ...... för mig är detta alltså Råttor ......
och inget jag behövt träna bort med hjälp av KBT träning ......
för jag tycker inte att det hindrar mig i livet precis ;) men nu när vi
stod inför detta faktum att det var en Råtta där framme ...... så var
det Fruktansvärt obehagligt!


Och min hjärna signalerade Fly .... Fly ..... Fly ...... trots att jag
logiskt vet att Råttan egentligen är mer rädd för oss människor och
först om den känner sig trängd så kan den anfalla ...... och då enligt
mig (och min Hjärna som kopplar på RÄDSLA ...... ställer den sig på två
ben och liksom hoppar upp och hugger mot halsen)
tala om Hjärnspöken ;)



Jag gick eller snarare rusade in mot det huset där vi kom gående ......
alltså i helt andra riktningen än vi skulle gå. Min granne tyckte också
det var obehagligt men hon var inte riktigt lika Rädd som jag. Grannen
inser att den inte rör på sig och hon närmar sig Råttan ...... dock utan
mig ;) hon inser att den är död. Hon hittar en trädgren som hon petar
på Råttan med och Då är det läge för mig att komma "fram" från mitt "gömställe" ;)
Vi tittar på varandra och undersöker Råttan ännu mer med hjälp av
pinnen. Vi är inte 100% säkra på om det är en riktig Råtta eller ett
mjukdjur i form av en Råtta ..... Då slår vi våra kloka huvuden i hopa ....
ja min tankeverksamhet hade återvänt till viss del i alla fall ;) och inser
då att det är ett mjukisdjur!!
Råttan såg smutsig ut och grannen flyttade "Råttan" med hjälp av en
lövhög och placerade den på en Häck ..... Ja alltså en trädgårdshäck ;)
Igår gick jag förbi denna Häcken för första gången sedan "Råttincidenten" och Kom att Tänka på "Råttan" och då ser jag att den ligger kvar i Häcken ..... men har trillat ner så den ligger nere i häcken. Svansen syntes tydligt ..... i alla fall för mig som visste att den låg där. Jag tänkte då vara Modig ;) (Ja skratta Du kära Läsare ..... Men sån här Rädsla är inget att leka med;)) Jag hittade en gren och började försöka peta fram den Så kallade Råttan :) då kommer det en man gående förbi som ser svansen (först i alla fall .... och han utbrister Neej är det en Råtta ...... Han var nog också rädd för Råttor :))) Precis då så åker Råttan ner på marken och jag passade på att ta bilder på Råttan eller rättare sagt Mjukisdjuret i form av en Råtta.
Jag berättade storyn och vi skrattade båda två ..... han såg liiiite lättad ut :).
Ussscchhhh Varför görs sådana här leksaker ;) Sedan är ju Råttor populära husdjur också ..... Ja det är inget för Mig!!


Nu när jag fick se Råttan på nytt så känner jag inte igen färgen alls
 ..... den var mer mörkgrå/brunsvart när vi såg den för ett tag sedan ....... Kanske den har tvättats ren av allt regnandet ..... who knows ;) För
detta är väl ingen vanlig färg på Råttor? eller det är en Albino variant 
kanske?




Och här ser man ju ögonen ..... och visst det syns nu att det inte är en
riktig Råtta men det såg verkligen ut som det när vi såg den och det var
en hel del löv också på platsen där vi såg den som kanske förvillade oss
något ;) och som sagt färgen ..... var en annan då ...... annars hade vi
inte behövt studera den så noga och peta på den för att utesluta att det
var en "Äkta Vara"
Fem minuter efter plåtningen av "Råttan" är jag hemma och
den första jag möter är Grannen som var med när vi mötte "Råttan" ;)
Jag berättade om den nya kulören på "Råttan" Vi fick oss både ett gott skratt :))) och Hon skulle själv gå förbi och inspektera "Mjukisdjuret" ;)


Avslutar med lite Stonecake ...... Vill dock varna Dig som är rädd
för Spindlar för det finns en på klippet direkt i början ;) 


Ha det Gott!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar