Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

lördag, februari 15, 2014

Blomsterfrossa från Blomsterpigan



I mitt förra blogginlägg så visade jag bilder på Blomsterpigans
 vackra Skyltning inför Alla Hjärtans Dag.


Idag bjuder jag på bilder från insidan av butiken. Bilderna är
 från ett av mina tidigare besök hos denna underbara
Flowershop på Hamngatan i Malmö.


Bilderna har jag tagit från andra våningen ...... ja denna
fantastiska affär har två våningar :)


Idag passar jag på att tipsa om den trevliga Facebook gruppen 
Auktioner för trädgårdsintresserade ..... här säljer och byter jag
 och många andra olika blomsterfrön. Inga avgifter här inte .....
tidigare har jag sålt via Tradera men inte nu längre då jag
tycker att deras avgifter är alldeles för höga.


Nu är det dags för lite hushållsbestyr och jag har en hel del
auktioner som ska packas för att skickas på måndag ...... Det
är en härlig känsla att mina "egen producerade" frön får möjlighet
att förgylla någon annans tillvaro.
Att sedan få se resultatet är kul ... det är aldrig någon garanti att
frö gror och att sådden lyckas ..... även om det oftast funkar ....
så finns det inga garantier. Fröna kräver omvårdnad, vatten & kärlek
för att det ska lyckas ;) kul när köparna visar att de är nöjda som
häromdagen när en skickade bild på fröna som grodde som bara den.


Det är alltid lika spännande att gå in genom denna dörren .....
och upplevelsen och njutningen är ♥ Heavenly ♥!!


Önskar Dig en skön helg! Avslutar med underbara Loreen och
Glöm inte att Vara rädd om Dig och Lyssna till ditt hjärta ♥ ......
men koppla gärna på lite hjärna också :)
då blir det en bra kombination ♥ 

Nu tar jag lite bloggledigt för att ladda batterierna :)
Hoppas att vi ses här eller hos dig framöver.

Ha det Bäst!  Kram

         

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar blomsterbutik.... me like.... kanske också för att jag har ett likadant golv i ett badrum... neej, för att det exponeras så många olika blomfärger på en och samma gång.
    Ha en skön bloggpaus!
    Luna

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder från blomsterbutiken som jag förstår att du gärna besöker!
    Visst är det extra roligt med egna fröer. Tack för tipset om fb-gruppen, hur jag nu missat den...
    Pausa lugnt under ledigheten, klart vi ses!
    Kram Allis

    SvaraRadera