Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, maj 02, 2014

Lovely Tulips :)


God morgon kära Läsare!
Kul att just Du tittar in här hos mig :)


Ja jag har besökt Tulpanfestivalen i Slottsträdgården mer än
en gång ;) Det gäller att passa på så länge denna underbara
 Tulpanfrossa blommar. Det är ca 7000 tulpaner från 150
sorters lökar som ger denna magnifika upplevelse.


Våren och försommaren har verkligen varit tidig i år. Trots att
det varit vackert väder och behagliga temperaturer så är
dock fortfarande nätterna ganska kalla.


Så det är läge att vänta med att fröså på friland och
plantera ut sommarblommor. Dessutom kan det
komma rejäla "väderbakslag"


Själv brukar jag oavsett vädret vänta med att fröså och plantera
ut på friland till mitten på maj. Även om jag bor "söderut" så är
det bäst att vänta så överlever plantorna garanterat .....
garanterat ..... Hmmm ja ialla fall vad gäller vädret :)

Den mänskliga faktorn spelar också roll för att plantorna ska
överleva :) vatten, rätt behandling och näring, omsorg och
Kärlek behövs naturligtvis också ;)









Tulpanerna har slagit ut mer sedan mitt första besök och
det är så magiskt vackert med alla dessa färger och former.


Tack för titten :)  & Välkommen åter!

                 

Lev Väl!  Kram

3 kommentarer:

  1. Otroligt vackert! Jag kan förstå att du har besökt utställningen flera gånger. Vi hade frost i natt igen. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Vilka tulpaner, helt ljuvliga bilder -riktigt ögongodis!
    Ha en skön vårhelg.
    /Lotta

    SvaraRadera
  3. Tulpaner är maj! Vackert med de "vilda" bredvid de strama, det ger extra energi till upplevelsen.

    SvaraRadera