Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, juli 18, 2014

Hello :)



Hej! Kul att just Du tittar in här hos mig :)

Själv tittar jag in här ganska svettig och grusig ...... ja
 det är hårt att vara trädgårdsmänniska ...... och
alldeles alldeles underbart!

Mina rosor har nu fått sitt "fredags godis" och
mycket vatten och kärlek <3

Har inte märkt någon skillnad sedan jag började ge
rosorna bananskal och teblad :) men det känns bra och
 naturligt att "gödsla" med detta :)))

Det kanske tar lite längre tid innan det märks ;)

Snart dags för lite lunch och sedan är det dags att fortsätta
 med trädgårdsarbetet.

Trädgårdsarbete är för mig som en låååång meditation :) <3



"Trädgårdsarbete är high-touch, inte high-tech.
Det är något som involverar hela människan."

Om du jobbar i trädgården befinner du dig direkt i hjärtat
 av ett jättelikt mysterium som kommer att skänka dig nya
avslöjanden under resten av ditt liv. Javisst är det så det
ofta känns när man påtar i jorden ....... !?


Jag tror att detta är en av anledningarna till att många
människor njuter av trädgårdsarbete. Både skapandet och
 planerandet där man får utlopp för kreativitet och sedan
 det rent praktiska fysiska jobbet som antingen ger synligt
resultat direkt tex när man rensar ogräs eller då man måste
vänta på naturens gång tex när olika blommor blommar detta
 kan man ju inte styra utan bara invänta .....

I trädgården får vi kontakt med vädret, årstiderna och
växternas och djurens naturliga rytm. Detta kan man
inte påverka utan det bara sker. Det blir som det blir
och var sak har sin tid! Detta blir så tydligt i en trädgård.


Tänk så viktigt det är för oss alla att hitta saker som
intresserar oss, får oss att må bra och som ger oss
avkoppling när vi utövar dessa så att vi hamnar i flow
och glömmer tid och rum ........

Sådana aktiviteter är bra både för kropp, knopp och själ ;)

För mig är detta bland annat trädgårdsarbete .....


"Gardening has compensations out of all proportion to it´s goal.
It is creation in the pure sense"




Rodriguez time <3 

             

Ha det Bäst & Let's go with the flow friends ;)  
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar