Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

onsdag, september 10, 2014

Yes! Äntligen knoppar :)


Godmorgon kära läsare!


Idag bjuder jag på lite gröna bilder :)


och ett resultat avseende mina frösådda Frilandshibiskus 
plantor. Äntligen har dessa knoppar :)


Jippi det lyckades!! Även om knopparna är små ..... de 
är inzoomade här på bilderna för att de ska kunna synas
 på bild :) men det viktiga är att det finns knoppar nu.


Jag sådde för första gången Frilandshibiskus frö våren 2012.
Fröna grodde snabbt och växte till sig.Till min glädje så 
överlevde de vintern 2013 trots att de var ganska små.

Nu i september månad 2014 har en av mina plantor fullt 
med knoppar. Denna planta är ganska mycket större än 
de andra jag frösatt ...... men nu vet jag att det kommer 
att lyckas :) I like ;)

Jag fick studera plantan ganska noga för att se att den 
faktiskt hade knoppar ..... What a feeling när jag 
upptäckte att det lyckats!

Ja vi trädgårdsnördar är lättroade ;)))


Som sagt det har tagit cirka 2,5 år från frö till planta med 
knoppar ...... Men den som väntar på något gott ;) Ska bli 
spännande att se vilken färg blommorna får .... knopparna
 är ännu så länge för små för att kunna ana detta.

Längtar till alla mina Frilandshibiskusar blommar .... 
men nu ..... tillbaka till Nuet ;) 

Så du kära läsare som har haft frågor på frösådd av 
Frilandshibiskus nu kunde jag äntligen ge detta glädjande
 besked. Dessutom har det varit väldigt lätt att så dessa 
och få sådden att gro och växa till sig ..... enda utmaningen
 är tiden det tar från frö till blomma .... men det är 
träning i tålamod .....

Återkommer med bildbevis på blommorna när det är
 dags för dessa att slå ut ..... Spänningen är 
ooooolidlig eller hur ;)))

                   

Önskar Dig en bra dag!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar