Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

torsdag, mars 19, 2015

♥ ♥ Sakralt & Albinoni ♥ ♥



Idag bjuder jag på lite bilder från S:t Petri kyrka i Malmö



Detta är en underbar plats att besöka oavsett om det är för att
 njuta av vacker musik, gudstjänst eller bara ta en paus mitt
 i allt brus som pågår runt oss mest hela tiden ..... ;)



Och finna ny kraft och energi .....



Vackert och väldigt rogivande


Underbart med Vårsolen som silar in ....


Sakrala miljöer har alltid tilltalat mig ......


För att få en stunds stillhet, fundera över tillvaron .... ja att
 ha ett möte med sig själv ..... kan vara väldigt nyttigt och 
givande ..... sådana möten är ofta underskattade ;)











Eller så kan man bara njuta av den vackra miljön ....









































Vackra rosor fanns det också ;)

Kul att Du hängde med på turen ;)


Avslutar med några rader av RM Rilke som jag 
nyligen hört och som jag tycker väldigt mycket
 om:

Ha tålamod med allt som är olöst i ditt liv,
lär dig älska frågorna i sig.
Sök inte efter svaren som inte kan ges dig,
du skulle aldrig kunna leva dem.
Meningen är att leva allt som du är,
lev frågorna nu.
Kanske kommer du då steg för steg,
utan att du märker det,
en avlägsen dag ha färdats in i svaren.

                  

Tack för titten!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar