Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

måndag, maj 18, 2015

Ceriseröd & Rosa & Vit Piontulpan



I år är det ett fantastiskt tulpanår ..... i alla fall hos mig ;)


Förmodligen på grund av den milda vintern och den kalla
 våren gör att alla blommorna varar längre


Till vänster på bilden syns en av de ljuvliga knopparna 
som piontulpaner har


Bilderna visar en CeriserödRosaVit Piontulpan som ingick i 
en påse blandade piontulpaner som jag köpte för flera år 
sedan. 

Denna var den enda som var tvåfärgad och jag 
tyckte inte att den var speciellt vacker. Men jag har under
 årens lopp låtit den få växa bland de andra piontulpanerna
 i olika nyanser av rött, rosa, cerise och lila som ingick i mixen.


I år är denna dock fantastiskt vacker ..... eller så har jag
 vant mig eller ändrat smak ;)


I år är det fler än vanligt av dessa som blommar 
(de har väl förökat sig rejält under säsongen ;)) och
 färgerna är klarare och vackrare än vanligt.


Visst är tulpaner vackra!?


Även om våren är kall just nu så är det fullt med knoppar
 på pionerna


Ja det är inte för inte som denna heter piontulpan ..... 
för visst liknar den en pion ;) 


Vet dock inte vad den heter ..... Om Du kära läsare 
vet namnet så får du gärna tipsa mig ;)


Avslutar med ett citat av underbara Rumi <3


"Jag älskar dig varken med mitt hjärta eller med mitt sinne. 
För hjärtat kan sluta slå och sinnet kan glömma. 
Jag äskar dig med min själ. Själen kan aldrig sluta slå 
och glömmer aldrig."

                                (Rumi)

                    

Lev Väl och Gör det Bästa av denna nya 
vecka som vi fått ;) Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar