Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, juni 12, 2015

Ljuvliga Borstnejlika



Idag tipsar jag om den ljuvliga blomman Borstnejlika


Har du inte tidigare odlat Borstnejlika så kan jag varmt
 rekommendera att göra det :)


Den finns i flera vackra färger och är mycket 
tacksam och lättodlad


Borstnejlikor är en riktig färgklick i rabatten


                                  Dessutom ger den en gammaldags och romantisk känsla











Den är en så kallad bienn och blommar alltså året 
efter att den sås





Den frösår sig lätt och återkommer gärna år efter år



















































Bifogar två länkar om Borstnejlika för dig som eventuellt vill veta
 mer om denna underbara växt.





I'm Linking to Floral Friday Fotos



Welcome to Visit and Enjoy ;)

                             



                    

Tack för titten! Ha en Trevlig Helg!   Kram

2 kommentarer:

  1. Borstnejlika är en underbar växt, den hade min Farmor, och jag har några i min rabatt, köpte en till förra veckan. Fina bilder.
    Ha det gott! Marika

    SvaraRadera
  2. Fine planter! Og så passer de så godt i rabatter og sammen med roser :)

    SvaraRadera