Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, augusti 14, 2015

Pionfrossa



Då var det dags för helg igen ..... vi är inne i mitten på 
augusti månad och just nu kan vi njuta av underbart 
augustiväder med sol och värme :)


Det är speciellt härligt med augustisol tycker jag ..... dessutom
 vet man att sommaren sjunger på sista valsen ..... och det gäller
 att njuta så länge det varar ;) 


Visst är kvällarna mörkare men augusti brukar vara 
ett säkert kort om man vill ha fint väder med sol ...... 
och visst vill man ha det :)


Nu över till dagens rubrik: Pionfrossa


Pionen är Lady Alexandra Duff ...... en av mina favoriter!


Visst är det ett ljuvligt fluff ;)


Doften är dessutom fantastisk!


Blommorna är väldigt stora och fyllda ...... Mmmm kan 
det bli bättre :)))))


Nu blir det lite mer närgångna bilder ;)


Det är verkligen magiskt att studera en blomma på nära håll





Alla mina pioner bildar frökapslar utom Lady Alexandra Duff
  ..... Frågan är varför?

Kanske Du vet varför inte alla pioner bildar frön!?


Tacksam för svar angående detta ..... och även om Du 
inte vet svaret på detta så får Du gärna lämna en kommentar ....

 Då blir jag Glad och det är Nyttigt och dessutom mår man
 själv bra av att göra andra människor Glada ;)

Alltså en Win Win Situation ;)



I'm Joining:







           

Ha en Trevlig Helg!  Kram

1 kommentar: