Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

torsdag, september 03, 2015

Botaniska Trädgården i Lund firar 150 år



Här kommer lite bilder från mitt besök i 
Botaniska Trädgården i Lund nu i sommar.














Mmmm underbar blomsterfrossa <3













Både djur och människor trivs i denna underbara
 miljö :)


En vän berättade att hon vid sitt senaste besök i Botan hade
 mött/sett en råtta! Hmmm tur att jag inte var med då ..... 
Är inte förvånad över att det finns råttor här (också) 
men jag vill slippa se/möta någon ;)


Förmodligen är det ett ömsesidigt ogillande mellan mig
 och råttor ;) Har till och med lyckats vara på Sri Lanka 
utan att se eller möta en enda råtta.

Fast alla varnade mig innan resan ;)))


Här kan man sitta och njuta av mat och dryck eller
 bara ta en fika vid näckrosdammen.








Speglingar i vatten ..... Me like ;)





Visst är det Vackert med Näckrosor .....


Det blir fler bilder från mitt besök framöver
 här på bloggen.


Har du inte besökt Botaniska Trädgården i Lund
 så kan jag varmt rekommendera Dig att göra det.

                

Ha det Bäst!  Kram

3 kommentarer: