Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, november 06, 2015

Lovely Hydrangea



Hej Hej kära Du som tittat in här hos mig :)


Önskar Dig en trevlig helg med lite bilder på Hortensior


Hortensian kommer ursprungligen från Japan. I alkalisk 
jord blommar de i rött och i sur jord blommar de i blått.

 Det finns både enfärgade och flerfärgade i vitt, rosa,
 rött och blått och diverse olika färgkombinationer.


Hortensia är en av mina favorit blommor. Den är 
både vacker och tacksam.


Blommorna är otroligt hållbara i vas och dessutom kan 
man njuta av dessa året runt. För visst är det vackert
 även med torkade hortensior ;)


Har planterat flera hortensior i min oas i år och jag tänker 
skaffa ännu fler nästa säsong ..... det finns förhoppningsvis 
plats kvar i jorden ;)))


I helgen frösår jag de sista fröna för denna säsongen .... 
det är en ovanligt mild höst i år så det blir nästan 
tidsmässigt som vintersådd ;)


Ska bland annat så en del nya vallmofrön ...... bra 
att så dessa på hösten (vintern;)) för då blommar de 
tidigare nästa säsong.


Vallmo som är en annan av mina favoriter brukar jag så i 
olika etapper så att blomsterperioden förlängs.























Avslutar med en liten tanke inför helgen ...... 
den må vara liten men vääääldigt viktig ;) och 
inte bara på helgen ..... utan alltid ;)


The time is always right to do what is right.



I'm joining:





Tack för titten! Kram


                  

1 kommentar:

  1. Kjære vene så mange vakre bilder av hortensia! Jeg er så glad i de, men dessverre er de litt vanskelige å få til ute her for de fryser for mye ned om vinteren. Men jeg pleier å ta noen inn i en kald kjeller om vinteren og det går fint.

    God helg!

    SvaraRadera