Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

tisdag, januari 19, 2016

Fler Minnen från en Varm & Solig Sommardag



Hej!  Kul att just Du tittar in här hos mig :)

Med risk för att vara tjatig så upprepar jag gårdagens rubrik ;)


Då det finns fler Minnen (Bilder ;)) från denna dag.


Doften från dessa rosor var helt fantastisk och det var fullt
 av diverse flitiga pollinatörer som surrande flög runt från
blomma till blomma.


Helt underbart! Ja jag tycker att dessa färger är vackra på 
blommor men jag har inte själv gula och orange färger i mina 
Trädgårdsrum. Som nog märkts här på min blogg så är det
 mer rosa, lila, röda, blå och vita färgtoner hos mig.












Sååå flitiga pollinatörerna är! Ja det blev mååånga bilder
 på pollinatörer ...... Me Like ;)


Pollinatörerna är livsviktiga för vår överlevnad! Därför är 
det viktigt att vi som odlar tänker på detta och planterar
 växter som lockar till sig pollinatörer så de kan göra sitt 
viktiga jobb och få mat ..... En Win Win situation!





















På tal om varma dagar och att brinna för saker så
 avslutar jag med följande tankar:


När vi känner att vi inte längre har glöden inom oss, 
när vi tappar engagemanget - då är det dags att ge 
sinnet en vitamininjektion.

Då är det dags att förverkliga nya eller nygamla idéer, 
att ge sig ut på äventyr och bryta de sövande rutinerna.

Vad gör Du för att ge Ditt sinne en vitamininjektion?

               

Ha det Gott!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar