Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

tisdag, mars 29, 2016

Ljuvlig Nejlika & Meditation :)





Nejlika är inte en av mina favoritblommor men den 
här tyckte jag var fantastiskt vacker.



Så en hel bukett fick följa med hem från Blomsterpigan :)


Färgnyanserna var ljuvliga.



Den här skulle jag gärna vilja ha många av 
i mina Trädgårdsrum.


Idag slår jag också ett slag för Meditation och Mindfulness ;)



För dig som aldrig har mediterat och är nyfiken 
på detta så kommer här en  praktisk övning:



Meditation genom att räkna tankar


Sitt ner, blunda och slappna av.

Låt tankarna komma som de vill.

Etikettera för dig själv varje tanke som antingen "positiv", 
"negativ" eller "neutral".

Efter ett tag brukar det kännas ansträngande att tänka "positiv" 
etc och då kanske man låter bli att tänka allt längre stunder ...... 


Värt att prova eller vad säger du? ;)



Bifogar en länk om Meditation och dess 
hälsoeffekter nedan:





The goal of meditation isn't to control your thoughts, 
it's to stop letting them control you.


               

Ja då var det slut på helgdagarna. Önskar Dig en bra start
 på veckan!   

Kram

2 kommentarer:

  1. you always have beautiful pictures on your blog! and mostly all these amazing colors !!

    SvaraRadera