Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

torsdag, mars 10, 2016

Rainbow Eucalyptus Tree



Godkväll kära Läsare!

Visst är träd underbara!? ;) 

Här kommer lite bilder på 
Rainbow Eucalyptus Tree.











Bifogar en länk som ger mer info om 
dessa fantastiska träd




Avslutar detta blogginlägg med en länk till ett av
 Skavlans program där Peter Wohlleben är gäst 
och berättar om sin bok: Trädens hemliga liv.

Klippet börjar cirka 15:23 in i programmet. 

Denna bok tänker i alla fall jag läsa. Så fascinerande.
En hel del människor är trädkramare och känner att träd
 har och ger en speciell energi och nu stödjer även 
forskningen dessa teorier :)

Visst är det något magiskt över träd ...... även
 om jag inte tillhör trädkramarna ...... fast jag har provat
 att krama träd och det var en speciell och härlig känsla
 ...... men det är inget jag gör ofta ;)






                   

Ha det Gott! Kram

2 kommentarer:

  1. Makalösa stammar! Jag trodde först de var en konstinstallation av med döda träd.
    För lite sen hörde jag att forskare nu kommit fram till att träden i skogen kommunicerar både med varandra och med buskar och svampmycel. Skickar signaler via rötterna som bärs vidare av svampmycel till andra rötter när det skadas och blir angripet av parasiter tex. Träd är mer komplicerade än man kan tro.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Wow vilka häftiga träd! Intressant inlägg måste jag säga...
    Ha nu en skön kväll i soffhörnet!
    Kram från Titti

    SvaraRadera