Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

måndag, maj 16, 2016

Anemone de Caen & Vita Tulpaner



Godkväll kära Läsare!


Trots att vädret gått från ovanligt varmt för
 årstiden till väldigt kallt så fortsätter olika 
blomsorter att slå ut en efter en. 

Det är en underbar tid just nu ;)


Kylan gör att blommorna varar lite längre och 
det växer så det knakar!










Här visar jag bilder på mina Anemone de Caen. 
Visst är Anemoner vackra :)

De brukar blomma i rött, lila, cerise och vitt då 
det är en mix som jag köpt.



Men i år är alla av någon anledning vita. Det är 
Naturens egen show som man inte kan styra över :)

Fast visst är det vacker med vita blommor! 
Dessutom planterade jag knölarna i höstas i 
rabatten där jag bara har vita blommor nu på
 våren. Så det blev verkligen vackert!



Så nu samsas de i rabatten med bland annat 
denna nyhet Tulipa Tres Chic. En vacker vit
liljetulpan.



Och


Tulipa Sapporo en annan vit liljetulpan som jag 
haft i flera år i min oas och som levererar 
vackra blommor varje vår.


Och


Tulipa Fosteriana Purissima som är en annan 
vacker vit tulpan som jag har i min oas sedan
 många år. 


Javisst är det något speciellt med vita blommor
 ..... fast jag tycker de är vackrast ihop med andra 
vita blommor så därför har jag valt att ha en stor 
rabatt med vita blommor.



Visst är det underbart att välja bland alla färger
 och former på blommor ..... jag är så tacksam 
att jag har många rabatter så jag kan skapa 
olika trädgårdsrum.



Tack för titten & Ha det Bäst! 

Godnattkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar